2014. február 18., kedd

Forgatás - élmény / Bari Janó

Sziasztok!


Múlt heti műsorunkban egy olyan embert ismerhettünk meg kicsit közelebbről, akivel szinte minden váci találkozott már, de valahogy mégsem ismerjük Őt igazán.
A képen: Bari Janó

Jól gondoljátok Bari Janóról van szó. 
Róla, aki sosem ment túl messzire Váctól és mégis visszahúzta a szíve. Hogy Őt idézzem: itt tett le egy követ, itt szeretne érvényesülni.
Róla, aki szinte mindannyiunkat elvarázsol festményeivel.
Róla, aki több száz kiállításon van már túl, mégis egy aprócska szobában lakik.
Róla, kinek tehetsége vitathatatlan tény.

Munkásságát azt hiszem nem kell bemutatni, hisz képei sok száz lakás falát díszítik városszerte, a világ más tájain, de még neves galériákban is.
Számomra kedvesek a szürrealista festményei, de nem tévedek, ha azt mondom, hogy a több mint 10.000 kép közül amit festett, bárki megtalálhatja a neki tetszőt.

Az Ő személyében egy nagyon kedves, közvetlen művészembert ismerhettem meg. Már pöttöm kislány koromban, mikor még a "Tízes" előtt árulta a képeit, ámulva néztem azt a csodát amit vászonra visz. Engem mélységesen elvarázsolnak, egy másik világba repítenek, kedvtelve nézegetem otthon is a 18. születésnapomra kapott képet. Mindig kicsit szomorkás, keserédes hangulatot idéz fel bennem. Elgondolkodtat, szárnyalásra készteti a képzeletem. Néha a vásznára képzelem magam, eljátszom a gondolattal, hogy rólam vajon mi jutna eszébe? És mi más lehetne a festészet célja, ha nem ez?

Nagyon örültem, mikor igent mondott a felkérésünkre, régi vágyam teljesülhetett, hogy felnőttként személyesen is beszélgethessek vele. Egyedül azt sajnálom, hogy egy ilyen kiváló művésznek szinte éhkoppon kell tengődnie.

Én azt ajánlom, hogy akinek lehetősége nyílik látogassa meg valamelyik kiállítását, és ha megengedheti magának vegye meg azt  a képet amit a szívét a leginkább megdobogtatja! sosem fogja megbánni.

Janónak pedig még legalább annyi képet kívánok mint ahány eddig kikerült műterméből.

Írta: Für Nikoletta

A vele készült riportot itt láthatjátok:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése